du är inte som alla andra, du är mycket bättre



när man känner att man är hemma, att man har hittat hem,
att man har hittat dom människorna som man kan säga att man älskar,
att man kliver upp dom där extremt jobbiga mornarna, bara för att du vet att du kommer träffa dom,
att du vet, att om det skulle vara något, så finns dom där,
och dom kommer alltid finnas, vad det än gäller,
man kan skratta och man kan gråta, man kan dela motgångar och framgångar,
man kan klaga och man kan uppskatta, men det är fortfarande alltid någon som lyssnar,

det är sådana dagar, när man inser att man har allt man egentligen behöver,
det är då man lever på toppen,
man känner att ingeting kan knuffa en ner därifrån,
att man är bättre än alla andra och att man har allt annat som alla andra skulle vilja ha,
dom dagarna är obetalbara, det är dom dagarna jag lever för.

när man får känna sig stolt, över något eget som man själv skapat eller lyckats med,
när man får känna att: jag kan faktiskt också, jag är inte bara en i mängden,
jag står ut, det finns andra som ser mig,

just nu är det du som har allt mitt fokus, och faktiskt, redan nu, så vill jag våga hoppas på att det förblir så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
                                                   
RSS 2.0